|
www.islam4sisters.fora.pl Forum o islamie, w świetle Qur'anu i Sunny, tak jak rozumiały go pierwsze pokolenia muzułmanów. Tu bronimy czystego islamu, potępiamy shirk oraz bidah. (Tylko dla sióstr w islamie)
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
oum imran
Khadijah
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: niemcy
|
Wysłany: Nie 21:39, 20 Kwi 2008 Temat postu: FARAIZ AS-SALAT – ZASADNICZE ELEMENTY MODLITWY |
|
|
Zasadnicze elementy modlitwy lub filary modlitwy to czynności, które modlący się musi wykonać podczas modlitwy. Nie dopełnienie choćby jednego z nich, powoduje że modlitwa jest nieważna.
Zasadnicze elementy modlitwy to:
1. An-nijja, intencja. Osoba ma chęć wykonania konkretnej modlitwy. Miejscem intencji jest serce, a więc nie wymaga się, aby ją specjalnie wypowiadać, ponieważ nie dotarła do nas od Wysłannika Allaha (PZN) forma słowna intencji.
2. Takbira at-tahrim, wypowiedzenie „Allahu akbar” rozpoczynające modlitwę, gdyż Wysłannik Allaha (PZN) powiedział: „Kluczem do modlitwy jest czystość, jej początkiem to „Allah akbar”, jej zakończeniem zaś to danie salam”. Przekazało pięciu z wyjątkiem An-Nasai. O prawdziwości powyższej wypowiedzi orzekli At-Tirmizi i Al-Hakim.
3. Al-kijam, przyjęcie pozycji stojącej – dla tego, kto może - podczas modlitwy. Prorok powiedział: „Módl się na stojąco, a jeśli nie możesz, to na siedząco lub leżąc na boku”. Zrelacjonował al-Buchari. Natomiast w modlitwie nadobowiązkowej można modlić się na siedząco, mimo możności wykonania jej na stojąco. Jednak trzeba zważać na to, że „modlitwa człowieka wykonana na siedząco to połowa modlitwy”. Zrelacjonował al-Buchari i Muslim.
4. Kiraa al-Fatiha, recytacja sury al-Fatiha w każdym rakacie (cyklu modlitwy), zarówno w modlitwie obowiązkowej, jak i nadobowiązkowej[1]. „Nie wykonał modlitwy ten, kto nie odmówił sury al-Fatiha”. Przekazała grupa.
5. Ruku, pochylenie się w pasie. Modlący się wykonuje ruku w ten sposób, że pochyla się w pasie i opiera dłonie o kolana i wytrzymanie w tej pozycji. Prorok rzekł: „następnie wykonaj ruku i wytrzymaj chwilę w tej pozycji”..
6. Wyprostowanie się z pozycji ruku. Prorok rzekł: „potem wyprostuj się i wytrzymaj w tej pozycji”.
7. Sudżud, czołobicie do ziemi, wykonywane dwukrotnie w każdym rakacie. Prorok rzekł: „następnie wykonaj sudżud i wytrwaj chwilę w tej pozycji”. Przy sudżud modlący wspiera się na siedmiu częściach ciała. Prorok rzekł: „twarz, dłonie, kolana, palce nóg”. Przekazali al-Buchari i Muslim. Kiedy Wysłannik Allaha (PZN) wykonywał sudżud przyciskał nos i czoło do ziemi. Przekazał Abu Daud i At-Tirmizi.
8. Al-kuud al-achir, ostatnie siedzenie, w czasie którego trzeba odmówić „Taszahhud” o następującej treści:
At- tahijjatu lillahi wa as-salawat wa at-tajjibat, as-salam alajk ajjuha an-nabijj wa rahmatu llahi wa barakatu as-salam alajna wa ala ibad llahi as-salihin, aszhadu an la ilaha illa llah wa aszhadu anna muhammadan abduhu wa rasuluh...[2]. Według szafitów potem trzeba wypowiedzieć błogosławieństwo Posłańcowi Allaha (PZN)[3].
9. As-salam, to znaczy dać salam na zakończenie modlitwy, bo Wysłannik Allaha (PZN) powiedział: „Klucz do modlitwy to czystość, jej początek to „Allah akbar”, a jej koniec to salam”. Przekazali Ahmad, Abu Daud, Ibn Madża i At-Tirmizi. Według większości uczonych pierwsze salam jest obowiązkowe, a drugie jest zalecane. Od Posłańca Allaha (PZN) dotarły do nas prawdziwe hadisy mówiące o tym, że wykonywał jeden salam, a innym razem dwa salamy.
10. At-tartib, zachowanie powyższej kolejności czynności modlitewnych.
--------------------------------------------------------------------------------
[1] Recytacja al-Fatihy (sury Otwierającej) jest obowiązkowa dla imama lub dla osoby samodzielnie wykonujacej modlitwę - to zgodna opinia uczonych. Jeśli chodzi o tych, którzy modlą się za imamem w modlitwie zbiorowej, to recytacja al-Fatihy wg szafitów, jest też dla nich obowiązkowa, a wg hanafitów jest makruh tahriman zgodnie ze słowami Allaha: „...przysłuchajcie się i milczcie, być może Bóg zmiłuje się nad wami” – Koran Wzniesione krawędzie, 204. A wg malikitów i hanbalitów modlący się za imamem recytuje al-Fatiha w modlitwach dziennych, cichych, a przysłuchuje się recytacji imama w modlitwach nocnych, głośnych. Może czytać al-Fatiha, gdy imam nie czyta, a jest w pozycji stojącej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|