|
www.islam4sisters.fora.pl Forum o islamie, w świetle Qur'anu i Sunny, tak jak rozumiały go pierwsze pokolenia muzułmanów. Tu bronimy czystego islamu, potępiamy shirk oraz bidah. (Tylko dla sióstr w islamie)
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
oum imran
Khadijah
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: niemcy
|
Wysłany: Nie 21:37, 20 Kwi 2008 Temat postu: ZACHOWANIA, KTÓRE NIE WPŁYWAJĄ NA WAŻNOŚĆ LUB NIEWAŻNOŚĆ MOD |
|
|
Płacz, wyrażanie bólu, kwilenie. Za tym przemawia ajat: „Kiedy recytowane są im ajaty Miłosiernego padają czołem do ziemi i płaczą”, Koran Maria ajat 58. Istnieją relacje, że Prorok płakał podczas modlitwy, także Abu Bakr oraz Umar. Al-Buchari przekazał, że Umar modlił się kiedyś o poranku, recytując surę Józef, a przy ajacie: „Zaprawdę, skarżę się na głeboki żal i smutek tylko u Boga”, Koran Józef ajat 86, słychać było jego głośny płacz. Wg szafitów każdy, choćby jeden, głos wydany przy płaczu unieważnia modlitwę;
Odwrócenie twarzy od kierunku na Kabę, gdy jest po temu wyraźny powód. Jeśli nie jest usprawiedliwione, to wg słów Proroka: „Jest to ujma, którą czyni na modlitwie człowieka szatan” – relacjonował al-Buchari. Co się ma odwrócenia ciała od kierunku na Kabę, to unieważnia modlitwę;
Zabicie niebezpiecznego zwierzęcia, na podstawie hadisu: „Możecie zabić dwa czarne [zwierzęta] podczas modlitwy: węża i skorpiona”;
Niewielkie przemieszczenie się z wyraźnego powodu bez odwrócenia się od kierunku na Kabę. Tak czynił był Prorok o czym donieśli nam: Ahmad, Abu Daud, an-Nasai i at-At-Tirmizi, który uznał, że ta relacja od Aiszy jest z kategorii hasan. Warunkuje się, żeby nie doszło do więcej niż trzech przemieszczeń lub trzech ruchów;
Trzymanie na rękach małego dziecka podczas modlitwy, o czym donieśli za Prorokiem: Ahmad, an-Nasai, al-Hakim, Muslim;
Przypomnienie prowadzącemu zbiorową modlitwę jeśli zapomni, co recytuje lub pomyli się, o tym że jest to obojętne dla ważności modlitwy doniósł Abu Daud. Wypowiedzenie formułki „al-hamd lillah”, gdy ktoś kichnie, dozwolił (ibaha) Prorok po tym jak uczynił tak Rifa, o czym przekazał nam al-Buchari. Poza tym dopuszcza się, aby modlący się mężczyzna wypowiedział „subhana Allah”, a kobieta klasnęła (tasfik), tym dając znak prowadzącemu modlitwę, że coś jest nie tak, jak być powinno. Przekazali to Ahmad, Abu Daud i an-Nasai;
Wykonanie pokłonu do ziemi przez modlącego się na ubraniu lub na nakryciu głowy, jeśli jest to usprawiedliwione, przykładowo silnym nagrzaniem ziemi, a tak czynił Prorok, co relacjonował Ahmad, przez łańcuch tradentów zaliczany do kategorii sahih;
Recytacja z kopi Koranu (mushaf), o czym doniósł Malik. To zachowanie jest uznane przez szkołę szaficką.
Dopuszcza się przerwanie modlitwy dla: zabicia niebezpiecznego zwierzęcia, odpędzenia szalejącego zwierzęcia, ochrony własności, oddania moczu lub kału, odpowiedzi na wołanie rodzica, jeśli brak reakcji byłby szkodliwy. Obowiązkiem jest przerwać modlitwę, aby ratować potrzebującego pomocy, gdy możliwe jest wystąpienie wielkiej szkody lub spłoniecie dobytku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|